پیک شادی

دوشنبه 1 مهر 1398

ثبت شرکت در شهریار

نویسنده: zohre zohreh   


شهریار یکی از شهرستان های بزرگ غرب تهران است . این شهرستان جمعیتی بالغ بر 1300000 دارد که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد پایتخت و حتی ایران دارند.

ثبت شرکت در شهریار به دلیل نبود شعبه ای از اداره ثبت شرکت ها در این شهرستان عملا ممکن نیست و علاقمندان به ثبت شرکت باید پس از تعیین موضوع فعالیت و تهیه مدارک لازم متناسب با قالب انتخابی شرکت خود برای ثبت شرکت به تهران و اداره مرکزی ثبت شرکت ها مراجعه نمایند.

اما چه شرکتی در شهریار ثبت کنیم؟

عمده متخصصین و تحصیلکرده های رشته های مختلف به راحتی می توانند در موضوع و رشته مورد نظر خود در این شهرستان اقدام به ثبت شرکت بکنند. موضوعی که می تواند برای این اقدامات محدودیت ایجاد کند تنها موضوع صدور مجوز برای برخی از فعالیت ها می باشد در غیر اینصورت هر فرد می تواند متناسب با رشته تحصیلی و دانش تخصصی خود با مشارکت دو تا چند نفر از دوستان و یا اقوام خود شرکت مورد نظرش را به ثبت برساند.

ثبت شرکت نیاز به شناخت قالب های ثبتی شرکت ها دارد . شرکت ها در قانون تجارت تعریف می شوند و حدود و اختیارات و نحوه ثبت این شرکت ها نیز در قانون تجارت مفصلا شرح داده شده اند و برای این منظور اداره ثبت شرکت ها به عنوان یکی از دو اداره اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک ایران این وظیفه را عهده دار می باشد.  بنا بر این شرکت های تعریف شده ار قانون تجارت هر کدام متناسب با نوعی از افراد، توانمندی ها و خواسته و شراکت بین افراد و همچنین به دنبال تفاوت بین موضوعات مختلف تعبیه و طراحی شده اند.

البته اگر فعالیت رسمی شما از فعالیت های غیر تجاری شناخته شده باشد این نوع فعالیت ها را باید در قالب موسسات غیر تجاری به ثبت برسانید که البته همانگونه که از نام انها مشخص است نباید اقدامی تجاری در میان باشد. موسسات غیر تجاری یا صاحب منافعی برای شما هستند و یا منفعتی برای شما ندارند. اگر منفعتی به همراه داشته باشند موسسه غیر تجاری انتفاعی و اگر منفعتی نداشته باشند موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی هستند.

چرا باید در شهرستان شهریار شرکت ثبت کنیم؟

تفاوتی ندارد در کجای ایران و چه منطقه ای زندگی می کنید. ثبت شرکت در شهریار و یا هر نقطه دیگر ایران باعث می شود شما به فعالیت خود سر و سامان داده و انها را رسمی و قانونی کنید. شخصیتی که بدون ثبت شرکت توانایی محدودی دارد هنگام ثبت شرکت با استفاده از توان حقوقی و اعتبار بالای قانونی و رسمی و همچنین به دلیل پشتوانه تخصصی سایر همکاران به توانایی و اقتداری خواهد رسید که می تواند  در مدت زمان کوتاهی شما را به انچه که نام رویا بر ان گذاشته اید خواهد رساند.

ضمن اینکه برای حضور در فرصت های جدید شانس خود را به شدت افزایش داده اید و بازار های جدید و فرصت های بی شماری را لمس خواهید کرد که قبلا اصلا چنین امکانی را نداشتید. مثلا خیلی راحت می توانید مناقصه و یا مزایده ای دولتی و یا خصوصی را شرکت کنید. به راحتی با شرکت های داخلی و یا حتی خارجی و بین المکللی عقد قرارداد همکاری داشته باشید و به سادگی در انواع پروژه ها و برنامه های خصوصی سازی و توسعه ای کشور نقش داشته باشید.

استفاده از خدمات دولتی ، وام ها و تسهیلات بانکی و موسساتی مالی واعتباری و همچنین امکان حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی این هم با داشتن شخصیت حقیقی و پرزنت هر چه بهتر خدمات و محصولات در قالب مدیریت یک سازمان و شرکت همه تنها در سایه یک شرکت و شخصیت حقوقی محقق خواهد شد.

بنابر این ثبت شرکت در شهریار به سادگی می تواند شما را مطرح و به جایگاه و اعتبار بالایی برساند.

به هیچ عنوان نگران مسافت و دانش حقوقی و قانونی برای ثبت شرکت هم نباشید. کارشناسان و متخصصین ما در موسسه حقوقی   با افتخار در کنار شما خواهند بود تا ثبت شرکت شما در کمترین زمان و هزینه اتفاق بیافتد.
 

نظرات() 

دوشنبه 1 مهر 1398

ثبت شرکت در شهر قدس

نویسنده: zohre zohreh   


 
یکی از خوش اب و هوا ترین شهر های استان تهران بدون شک شهر قدس مرکز شهرستان قدس می باشد که به دلیل بهره مندی از معادن، مزارع، باغ ها و مجتمع های صنعتی فراوان دارای ارزش زیادی برای تهران و همچنین ایران بوده و همین موضوع همواره بر جمعیت مهاجر در این شهرستان افزوده است.

اگر شما هم از جمله اهلی شهر قدس هستید و دارای دانش و تخصص خاصی هستید می توانید به راحتی از موقعیت خود استفاده کرده و شرکتی در زمینه دانش و تخصص خود به ثبت برسانید  و فعالیت خود را گسترش دهید.

حتما می پرسد که چرا باید شرکت ثبت کنید؟

طبیعی است، ثبت شرکت و یا موسسه غیر تجاری  پلی است به سمت ارزو های بلند و سود و اعتباری که بدون داشتن ان نمی توانید به انچه همواره در نظر داشته اید برسید.

ثبت شرکت در شهر قدس به دلیل دسترسی بسیار مناسبی که به اکثر نقاط ایران به دلیل قرار گرفتن در مجاورت بزرگراه فتح دارد می تواند به شما این امکان را بدهد تا  بتوانید به سادگی با تمامی شهر ها و استان های ایران تبادل تجاری داشته باشید و خیلی زود خود را به موقعیت و شرایط اقتصادی و اجتماعی بالایی برسانید.

شرکت های تجاری  و موسسات غیر تجاری به افراد شخصیت حقوقی می دهند. این شخصیت حقوقی مورد نظر و قبول همه انواع نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی و خارجی هستند و برای سپردن امورات مختلف همواره به دنبال اشخاص حقوقی هستند. شخصیت های حقوقی به دلیل اینکه در یک نهاد رسمی به ثبت رسیده و پشتوانه قانونی دارند و سایر شرکت ها و موسات به راحتی در صورت عدم انجام تعهداتشان می توانند حقوق از دست رفته خود را از انها مطالبه نمایند طبیعی است که تنها شخصیت های مورد نظر این شرکت ها و نهاد ها باشند.

از طرفی هم قرار گرفتن در سمت مدیریت و مذاکره با مشتریان و بازار هدف به مراتب به شما اعتماد به نفس و قدرت بیشتری برای مذاکرات خواهد داد. مشتریان نیز وقتی طرف مقابل خود را از وجهه و اعتبار بیشتری ببینند تردید کمتری برای انتخاب این شخصیت برای خرید محصولات و خدمات انها خواهند داشت.

دنیا به سمت تخصص پیش می رود و افراد دارای مهارت و تخصص با مشارکت یکدیگر می توانند این تخصص ها را توسعه دهند. شرکت ساختاری دارد که به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی از شراکت و همکاری با دیگران و در حوزه های مشخص شده با افراد دیگر همکاری و مشارکت نموده و با تقسیم کار ها در بین خود و همچنین تکمیل تخصص خود با تخصص همکاران و شرکا مجموعه بزرگتری از فعالیت ها را انجام دهید و پروژه های بزرگتر و سنگین تری را اختیار کنید وبه راحتی عهده دار انها باشید. ضمن اینکه قبول این نوع فعالیت ها خواه نا خواه سود بسیار بیشتری هم برای شما به همراه  خواهد داشت.

دلیل دیگری که شما باید برای ثبت شرکت بدانید امکانات و تجهیزات شرکتی و توانایی بالاتر در قالب شرکت است. معمولا شرکت ها با کمی فعالیت نیاز های خود را مرتفع می کنند و تمامی امکاناتی که می خواهند را با سرمایه ای که به دست می اورند تهیه می کنند.  این امکانات و تجهیزات اغلب به تنهایی و به صورت حقیقی نمی توانند تهیه شوند و اگر هم تهیه شوند امکان استفاده از همه انها معمولا نیست.

ضمن اینکه برخی از فعالیت ها را تنها می توان با داشتن شخصیت حقوقی انجام داد. مثلا شما به هیچ عنوان نمی توانید بدون دریافت مجوز اقدام به راه اندازی یک آژانس هواپیمایی و یا گردشگری بکنید و پیش نیاز این مجوز که باید از سازمان هواپیمایی و یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهیه شود داشتن شخصیت حقوقی است. یعنی تا شما شخصیت حقوقی خود را به دست نیاورید نمی توانید اینگونه فعالیت ها را راه اندازی نمایید.

شما در قالب شخصیت حقوقی به راحتی می توانید در نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی و داخلی حضور پیدا کنید، از تسهیلات بانکی و قرض الحسنه ای با سود کمتری و بهتری برخوردار شوید، رقابت خیلی قوی تر با رقبا داشته باشید، سود و سرمایه خود را خیلی راحت تر می توانید افزایش دهید، خیلی ساده تر می توانید با شرکت ها و ارگان های دولتی کار کنید و همچنین تنها راهی است که شما می توانید اقدام به دریافت نمایندگی و یا شعبه از شرکت ها و برند های داخلی و خارجی بکنید.

همچنین برند های تجاری موفق تنها با قالب شرکتی و حقوقی خود به این شهرت دست یافته اند. اگر به خوبی به اطرافتان نگاه کنید شاید هیچ برند و یا علامت تجاری پیدا نکنید که با شخصیت حقیقی به اعتبار و شهرت رسیده باشد.

هر چه فکر کنید نهایتا نتیجه همین خواهد بود . تنها با شخصیت حقوقی اینده خوب و عالی در انتظار شما خواهد بود.

 

نظرات() 

دوشنبه 1 مهر 1398

ثبت موسسات فرهنگی و هنری.

نویسنده: zohre zohreh   


مراکز،موسسات،کانون ها و انجمن های فرهنگی،تشکیلاتی است که با اهداف و مقاصد فرهنگی و هنری اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی(بر طبق ماده ی 584 قانون تجارت و آیین نامه ی اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری مصوب 1337) به مسئولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی،عمومی و خصوصی ،افراد واجد شرایط برای فعالیت در یک یا چند قلمروی فرهنگی،هنری،سینمایی و مطبوعاتی با سرمایه ی ایرانی تشکیل می دهند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تاسیس،نظارت بر فعالیت ها و انحلال آن ها را صادر می کند.

شرایط لازم مجوز یا پروانه ی صادره:
شرایط عمومی:
-تابعیت ایرانی
-نداشتن سوءپیشینه ی کیفری
-برخورداری از حسن شهرت
-محجور نبودن و عدم ورشکستگی به تقلب و تقصیر
-حداقل سن برای افراد متاهل 25 و برای مجردین 27 سال
-انجام خدمت وظیفه ی عمومی و یا ارائه ی گواهی معافیت دائمی
-داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن به تشخیص مراجع زیربط
-عدم وابستگی اعضاء موسسه به تشکیلات رژیم سابق
شرایط اختصاصی:
-صلاحیت علمی و تخصصی کافی متناسب با موضوع فعالیت
-داشتن حداقل 6 ماه سابقه ی موثر فعالیت در موسسات فرهنگی و هنری چند منظوره
مدارک و مستندات مورد نیاز :
-استعلام حراست
-عدم سوء پیشینه
-اساسنامه
-صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین
-صورتجلسه ی هیات مدیره
-مستندات سوابق فرهنگی
-استعلام از مراکز و محل کار متقاضیان
-فرم خلاصه مصاحبه تخصصی اعضاء موسسه
مراحل فرایند صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری:
مدارک مورد نیاز:
-تقاضانامه ی تایپ شده به امضا مدیر مسئول
-اساسنامه ی پیشنهادی تایپ شده به امضا مدیر مسئول
-پرسش نامه ی فردی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس تایپ شده(2 نسخه)
-کپی کارت ملی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس(3 نسخه)
-کپی تمام صفحات شناسنامه ی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس(3 نسخه)
-کپی مدرک تحصیلی مدیر مسئول و تمام اعضاء هیات موسس
-کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم مدیر مسئول و اعضا هیات موسس
-گواهی عدم سوء پیشینه
-6 قطعه عکس 4 در 3
-مستندات فرهنگی مربوط به تمام اعضاء به همراه کتب،مجلات،لوح های فشرده ی مربوط به آثار تولیدی اعضاء
مراحل اجرای مجوز:
-ارائه ی تقاضانامه و اخذ مدارک تطبیق با مقررات
-استعلام حراست
-استعلام از محل کار و مراکز فرهنگی
-تکمیل اساسنامه و مشخص نمودن موضوع فعالیت و صورتجلسه ی هیئت مدیره و مجمع عمومی
-مصاحبه ی تخصصی
-استعلام عدم سوءپیشینه
-بررسی و تنظیم پرونده
-ارسال پرونده به وزارت متبوع جهت بررسی دفتر توسعه ی مشارکت های فرهنگی و هنری
-در صورت موافقت دفتر مشارکت ها تایید اماکن جهت معرفی به ثبت شرکت ها از سوی دفتر مشارکت های فرهنگی و هنری
-صدور پروانه ی فعالیت موسسه از سوی دفتر توسعه مشارکت های فرهنگی و هنری وزارت متبوع
پس از اخذ مجوز کانون تبلیغاتی ،شخص می تواند نسبت به ثبت موسسه ی فرهنگی هنری یا موسسه ی تبلیغاتی اقدام نماید.
مدارک مورد نیاز ثبت موسسه عبارتند از:
-تقاضانامه ی موسسه
-اساسنامه ی موسسه
-صورتجلسه ی مجمع عمومی
-مدارک شناسایی اعضا
-مجوز مرتبط
چند نکته:
* دوره ی اعتبار مجوز یا پروانه ی فعالیت یک سال است.
*کلیه ی مراجعات ارباب رجوع به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ی اینترنتی .sherkat.ssaa.ir انجام می گیرد.
*شرکت هایی که با موضوع آموزش فنی و حرفه ای می خواهند ثبت شوند ،الزاماَ باید از وزارت کار و امور اجتماعی مجوز لازم را اخذ نمایند.
*آموزشگاه های هنری هنگام تاسیس می بایست مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا باشند.

نظرات() 

دوشنبه 1 مهر 1398

ثبت شرکت بازرگانی.

نویسنده: zohre zohreh   


منظور از شرکت های بازرگانی،شرکت هایی می باشند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.موضوع بازرگانی عبارت است از:انجام خرید،فروش،توزیع،صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی،اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی .
ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود می باشد.برای ثبت شرکت،ابتدا باید نوع شرکت مشخص شود.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص:
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 100000تومان
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.

برای آشنایی بیشتر با فرایند ثبت شرکت می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

- برای ثبت شرکت از کجا شروع کنیم ؟

- شرایط لازم جهت تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

شرایط ثبت شرکت بازرگانی بامسئولیت محدود:

-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 100000 تومان
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی:
-کپی مدارک شناسایی اعضا
-گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه ی اعضا
-اساسنامه ی شرکتنامه(برای شرکت های با مسئولیت محدود)
-اظهارنامه ی  ثبت  شرکت
-صورتجلسات  مجمع عمومی
-امضای اقرارنامه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

پس از ثبت شرکت بازرگانی می بایست نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام گردد.در واقع،صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی با ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی در مطالب پیشین بیان شد.

نظرات() 

دوشنبه 1 مهر 1398

ثبت شرکت دارویی .

نویسنده: zohre zohreh   


طبق ماده ی 1 آیین  نامه ی تاسیس و فعالیت شرکت های پخش دارویی ،موسسات دارویی به شرکت های تولید کننده،وارد کننده و شرکت های فوریتی واردات دارو که صلاحیت آن ها مطابق قانون به تایید رسیده و مجوز فعالیت آن ها صادر شده است اطلاق می گردد و شرکت پخش سراسری،شرکتی است که طبق قانون به ثبت رسیده و در اساسنامه ی آن موضوع فعالیت شرکت،توزیع دارو قید شده و با کسب مجوزهای لازم،مبادرت به تودیع دارو و شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی،غذاهای کمکی شیرخواران،لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده های آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز در سراسر کشور می نماید و واسط بین موسسات دارویی مجاز و داروخانه ها است(ماده ی 2)
هر شخص حقوقی که در اساسنامه ی آن موضوع توزیع دارو قید شده باشد می تواند بر اساس ضوابط درخواست تاسیس شرکت پخش سراسری با شرکت پخش استانی  اقدام نماید.(ماده ی 6 آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های پخش دارویی)
جهت اخذ مجوز دارویی برگه استعلام از وزارت بهداشت صادر می گردد.باید حتماَ بعد از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها با مراجعه به وزارت بهداشت و طی مراحل قانونی اخذ مجوز فعالیت در این حوزه نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت خود اقدام نماید.صدور مجوز فعالیت شرکت پخش منوط به احراز شرایط مندرج در آیین نامه و تصویب کمیسیون قانونی ماده 20 می باشد.

نحوه ی اولویت بندی متقاضیان تاسیس شرکت پخش استانی به این شکل است که در اعطای مجوز شرکت پخش استانی در شرایط یکسان اولویت با شرکت های تعاونی داروسازی خواهد بود و در صورت وجود چند متقاضی واجد شرایط اولویت بررسی بر اساس تقدم تاریخ ثبت درخواست می باشد.بدیهی است مطابق ماده 10 آیین نامه،ثبت درخواست صرفاَ با ارایه ی کلیه ی مدارک لازم برای اخذ موافقت اصولی انجام خواهد پذیرفت.

در ادامه توصیه می شود که مقالات زیر را نیز مطالعه فرمایید:

- شرایط و مدارک ثبت شرکت پخش دارو

- مراحل ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت دارویی:
-درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری یا استانی دارو
-تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو
-تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و تغییرات آن
-نداشتن سوء فعالیت در امور دارویی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

ثبت شرکت
-گواهی عدم سوءپیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
-فرم تکمیل شده و تعهد نامه ی شرکت
-معرفی نامه کتبی معاونت غذا و دارو و دانشگاه مربوطه
مدیر عامل شرکت می بایست همزمان با درخواست تاسیس شرکت پخش ،مدارک و مستندات ذیل را طبق ضوابط ارائه نماید.پر واضح است صرفاَ به درخواست متقاضی که مدارک کامل مورد نیاز را ارائه نموده باشد،ترتیب اثر داده خواهد شد.
برای کلیه ی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل:
تابعیت ایران طبق قانون مربوطه
متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی
ارائه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمت یا گواهی اشتغال کادر نیروهای مسلح
حسن سابقه خدمت و فعالیت و توانمندی های لازم در حوزه دارو با تایید کمیسیون قانونی
ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد
تاسیس شعبه استانی شرکت پخش سراسری با معرفی اداره که نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و تایید کمیسیون قانونی دانشگاه صورت می گیرد.
صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت های پخش سراسری و استانی و تمدید آن ها با نظر کمیسیون قانونی مرکز صورت می گیرد و برای تاسیس شرکت پخش استانی نظر کمیسیون قانونی دانشگاه جهت بررسی موضوع در کمیسیون قانونی مرکز به اداره کل دارو ارسال خواهد شد.
چند نکته:
-رسیدگی به موضوع شرکت های پخش استانی به دانشگاه های علوم و پزشکی مربوطه ،تفویض اختیار گردیده است.
- مدارک لازم جهت صدور موافقت اصولی توزیع استانی دارو در کمیسیون ماده 20 دانشگاه:
*آگهی روزنامه رسمی شرکت

ثبت شرکت دارو
*اساسنامه ثبت شده ی شرکت
*فرم تایید محل انبار،دفتر کار و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که قبلاَ به تایید معاونت غذا و دارو رسیده باشد.
*فرم اطلاعات کلیه اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت و سهام داران اصلی
*فرم اطلاعات محل های فیزیکی شرکت آدرس ها و شماره تلفن های انبار و دفتر
-مدارک لازم جهت صدور موافقت کمیسیون ماده 20 دانشگاه جهت اخذ نمایندگی از شرکت های توزیع سراسری
*موافقت اصولی توزیع استانی دارو از دانشگاه محل فعالیت
*معرفی نامه از شرکت توزیع مرکزی
*فرم تایید تکافوی امکانات شرکت جهت اخذ نمایندگی جدید(جهت اخذ دومین نمایندگی به بعد)
*پروانه مسئول فنی
-مدارک لازم جهت صدور پروانه مسئول فنی نمایندگی ها و شعب استانی شرکت های توزیع دارو:
*تصویر شناسنامه
*تصویر آخرین مدرک تحصیلی در رشته داروسازی(پروانه داروسازی)
*گواهی عدم سوءپیشینه یا حکم کارگزینی استخدام رسمی یا پیمانی
*تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی(مخصوص آقایان)
*دو قطعه عکس 4 در 3
*فرم معرفی مسئول فنی جهت شرکت های توزیع
*فرم بررسی صلاحیت مسئول فنی نمایندگی ها یا شعب استانی توزیع دارو
*فرم تعهد نامه پذیرش مسئولیت فنی شرکت های توزیع دارو
تبصره 1: تصدی همزمان مدیریت عاملی و مسئولیت فنی شرکت های توزیع جهت داروساز واجد شرایط با توجه به حجم عملیات شرکت و صرفاَ با تشخیص و تایید کمیسیون ماده 20 امکان پذیر است.
تبصره 2:افزایش تعداد مسئولین فنی شرکت های توزیع در صورت نیاز با تشخیص و تایید کمیسیون ماده 20 ابلاغ گردد.

نظرات() 

دوشنبه 1 مهر 1398

تایید اظهارنامه ی ثبت شرکت سهامی.

نویسنده: zohre zohreh   


اظهارنامه در واقع سند ثبت شرکت سهامی عام و خاص است که مفاد آن بایستی از سوی موسسان بر اساس ماده 7ل.ا.ق.ت تنظیم شود.موسسان به هنگام تاسیس شرکت سهامی می بایست اظهارنامه را تهیه و تنظیم نموده و آن را بهضمیمه دیگر مدارک مندرج در مواد 6 و 20 ل.ا.ق.ت از جمله طرح اساسنامه و اعلامیه ی پذیره نویسی(که مختصشرکت های سهامی عام است) پس از امضاء کلیه ی موسسان،اعضاء هیات مدیره (اصلی و علی البدل)وبازرسان(اصلی و علی البدل) آن را برای ثبت به اداره ی ثبت شرکت ها تقدیم نمایند.این اظهارنامه(تقاضانامه ثبتشرکت)در دو نسخه تنظیم می شود و بعد از ثبت،متصدی آن باید طبق ماده 5 نظامنامه قانون تجارت مصوب 1311نسخه ثانی آن را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و به مهر اداره ثبت شرکت ها ممهور کند و به متقاضی تسلیم نماید.

مقالاتی که ممکن است به خواندن آن نیاز داشته باشید:
- نحوه ی تنظیم اظهارنامه ی ثبت شرکت سهامی خاص

- مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص

- راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

مطابق ماده 6 نظامنامه مذکور بیان می دارد:در ظرف ماه اول ثبت هر شرکت،خلاصه شرکتنامه و منضمات آنباید توسط اداره ثبت محل در مجله رسمی عدلیه و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکتمنتشر شود تا همگان و اشخاص ثالث از ثبت و تاسیس شرکت مطلع گردند.چون اظهارنامه سند ثبت شرکت به شمارمی آید،لذا از تاریخ ثبت اظهارنامه،تاریخ ثبت شرکت محسوب می شود.برای ثبت اظهارنامه،مجمع عمومیموسس،فرد یا افراد واجد شرایطی را جهت ثبت به اداره ثبت شرکت ها برای انجام کلیه تشریفات قانونی و امضاء ذیل دفاتر انتخابو معین می نماید.فرد مزبور معمولاَ مدیر عامل یا یکی از اعضاء هیات مدیره می باشد.
ماده 44 قانون تجارت مقرر می دارد:اظهارنامه را که بموجب ماده 50 به دایره ثبت اسناد باید تسلیم شود موسسین شرکت تهیه نموده با اسناد مربوطه به اولین مجمع عمومی تقدیم می نمایند  تا مجمع صحت یا سقم آن را معین  کند.ولی در ماده ی 50 اشاره ای به اظهارنامه نشده بلکه مقرر می دارد که مدیر شرکت باید رسید سرمایه را اعلام کند.در صورتیکه فعلاَ اظهارنامه ای که برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود،حاوی خلاصه ای از تشکیلات شرکت است و باید طبق نمونه چاپی که از طرف اداره ثبت شرکت ها تهیه شده است،تنظیم گردد.اظهارنامه مزبور تقاضای ثبت شرکت است و مدیران شرکت با ذکر خلاصه ای از تشکیلات و اصول شرکت ذیل آن را امضاء می نمایند.
مندرجات اظهارنامه که تقریباَ شبیه شرکتنامه می باشد،به قرار زیر است:
نام شرکت
نوع شرکت
موضوع شرکت
مرکز اصلی و نشانی صحیح آن
اسامی شرکاء یا موسسان
مبدا تشکیل شرکت و مدت آن
سرمایه شرکت اعم از نقدی و جنسی
میزان سهام هر یک از شرکاء
مدیر یا مدیران شرکت،اشخاصی که حق امضاء دارند
ترتیب تقسیم سود شرکت
مواقع رسیدگی به حساب
فسخ شرکت
محل شعب شرکت
بازرس شرکت
عده سهام
عده و مقدار سهام نقدی
عده و مقدار سهام غیر نقدی
بعد از تصویب اساسنامه و انتخاب مدیران و بازرس حساب،مدیران شرکت اظهارنامه ی ثبت شرکت را تنظیم می کنند و طبق ماده 44 آن را به تایید مجمع عمومی می رسانند.

نظرات() 

دوشنبه 1 مهر 1398

ثبت شرکت تبلیغاتی.

نویسنده: zohre zohreh   


به یک شخصیت حقوقی که در موضوع فعالیت آن واژه ی تبلیغات ذکر شده باشد شرکت تبلیغاتی می گویند.برای ثبت این نوع شرکت ها می بایست ابتدا مجوز لازم اخذ گردیده و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمود.در واقع،تفاوت ثبت شرکت های تبلیغاتی با دیگر شرکت های معمولی نیاز به اخذ مجوزی است که به واسطه ی قید کردن کلمه ی تبلیغات باید اقدام نمود.

در صورت اخذ مجوز لازم می توان به صورت های ذیل اقدام به ثبت نمود:
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های با مسئولیت محدود
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های سهامی خاص
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های موسسات غیر تجاری
شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود:
وجود حداقل 2 نفر عضو،تعهد با پرداخت کل سرمایه،صد هزار تومان سرمایه ی اولیه

خواندن مقالات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

- مراحل ثبت شرکت از «الف» تا «ی»

- شرایط ثبت شرکت های بازرگانی

- چگونه شرکت ثبت کنیم ؟

شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی سهامی خاص:
حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)،حداقل سرمایه صد هزار تومان،حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
مدارک لازم جهت ثبت شرکت تبلیغاتی:
1)عکس 4×3 چهار قطعه(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
2)تصویر مدرک تحصیلی و ارایه ی آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
3)تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و ارایه ی اصل آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
4)تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم و ارایه اصل آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
5)گواهی عدم سوء پیشینه موثر کیفری با معرفی اداره کل(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
6)تاییدیه ی اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل
شرایط درخواست مجوز شرکت تبلیغاتی:
1-ارائه تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت با امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مسوول
2-مدیر مسوول دارای تابعیت ایران و اهلیت قانونی
3-دارا بودن دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل 5 سال سابقه ی کار موثر در ارتباط با تایید کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی (مدیریت بازرگانی و اقتصاد بازرگانی)،روابط عمومی،بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی(با کلیه گرایش ها)
4-عدم اشتغال در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها
5-تنظیم تقاضانامه توسط آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند، باید توسط مدیر عامل موسسه یا شرکت انجام پذیرد.

نظرات() 


موضوع فعالیت هر شرکت نشان دهنده ی هویت شرکت است،به همین منظور موضوع شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.
موضوعات فعالیت برای ثبت شرکت به سه گروه تقسیم می شود:
1-موضوعاتی که به کلی غیر قابل ثبت و فعالیت هستند.
2-موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند.

3-موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان ها و ارگان ها به ثبت می رسند.

برخی از مقالات ثبت شرکت که خواندن آنها خالی از لطف نیست:

- فرآیند ثبت شرکت در ایران

- مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

- فرم اظهارنامه ثبت شرکت ها

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند شامل 23 ماده می باشد که در مطالب پیشین آن ها را توضیح دادیم.در این قسمت به مواردی می پردازیم که پیش از ثبت شرکت نیازی به دریافت مجوز از مرجع خاصی ندارند.این موارد عبارتند ار:
-تهیه،ترکیب،توزیع و فروش انواع داروها و مواد بیولوژی مخصوص دام
-خدمات سرویس های رادیویی و خدمات تجهیزات رادیویی
-امور دلالی،حق العمل کاری و نمایندگی تجاری
-خرید و فروش کلیه اموال منقول
-امور خدماتی و نظافت
-اشتغال و به عهده گیری امور نمایشگاه عمومی و انبارهای عمومی
-ارائه ی خدمات ورزشی و انجام هرگونه خدمات ورزشی از جمله تاسیس باشگاه ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی در رشته های مختلف
-بارگیری،تخلیه یا ترخیص کالا
-خدمات isp اینترنت،توزیع اینترنت و انتقال دیتا
-خدمات مخابراتی تلفن ثابت و تلفن همراه بین المللی ماهواره ای
-واردات و همچنین ساخت،عرضه و فروش فراورده های بیولوژیک همچون سرم و واکسن و فرآورده های آزمایشگاهی و مواد غذایی
-واردات،صادرات،تولید،بسته بندی،فرمولیزاسیون و توزیع و فروش انواع سموم دفع آفت ها و بیماری گیاهی
-واردات محصولات کشاورزی از قبیل بذر،پیاز،قلمه،پیوند،ریشه،میوه،نهال یا تخم گیاهان
-تصدی به امور حمل و نقل ریلی بار و مسافر و خدمات تعمیر،نگهداری و سرویس خطوط حمل و نقل ریلی
-تصدی به خدمات پزشکی از قبیل تاسیس موسسات بهداشتی درمانی،بیمارستان،زایشگاه،آسایشگاه،آزمایشگاه،لابراتور و داروسازی،داروخانه،حجامت و...
-تولید محصولات کشاورزی و ارائه ی خدمات به کشاورزان از قبیل تامین نیاز تولید کنندگان کشاورزی،تولید محصولات دامی-کشاورزی،مسطح نمودن زمین های کشاورزی،مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی کشاورزی
-ارائه ی خدمات پستی مرسولات داخلی،توزیع و فروش تمبرهای پستی و یادبود
-آموزش های کایت و گلایدر و هواپیما و هلیکوپتر و چتر و بالن
-خدمات حمل و نقل درون شهری از آژانس اتومبیل یا پیک موتوری
-طراحی و توسعه بازی های رایانه ای و سرگرمی
-خدمات انتقال دیتا از طریق ماهواره
-خدمات امدادی و کمک های اولیه
-فعالیت های بازاریابی غیر هرمی و غیر شبکه ای
-امور مرتبط با مراکز معاینه فنی اتومبیل و موتورسیکلت
-طراحی،اجرا،فروش و خدمات تجهیزات ادوات ایمنی و آتش نشانی
-صندوق های حمایت از گسترش بخش کشاورزی
-فعالیت های مرتبط با نظام مهندسی در زمینه های پروژه های سد سازی و شهرسازی و...
-تصدی به امر ساخت سردخانه و مجتمع های کشاورزی،یا مجتمع پرورش حیوانات و آبزیان
-عملیات ساخت و ساختمان در اموری همچون راه،ساختمان و یا شبکه های آب رسانی
-ارائه ی خدمات در رابطه با آب رسانی،گازرسانی و برق رسانی
-ارائه ی خدمات و اداره سالن های نمایش،برگزاری مراسم و جشن ها و کنفرانس ها
-فعالیت های کاریابی و ارائه تسهیلات به کارجویان و مشاوره روابط کارگر و کارفرما
-تصدی به امور حقوقی،وکالت،داوری و حل و فصل دعاوی
-تصدی کلیه امور مرتبط با ترابری دریایی،تخلیه،بارگیری و بازرسی کشتی و کالای کشتی ها
-انتشار و توزیع نشریه و یا تصدی به امور مطبوعاتی
-بازرسی کنترل کیفیت،بازرسی کالا و مشاوره و صدور استاندارد
-تاسیس مراکز روان شناسی و مشاوره و روانکاوی
-فعالیت های مرتبط با تجارت الکترونیک
-فعالیت های مربوط به محیط زیست
-مشاوره و نظارت بر اجرای پروژه های انفورماتیکی و شبکه داده ها
-تولید و ارائه خدمات سخت افزاری رایانه،تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری،ارائه و پشتیبانی بسته های نرم افزاری و خدمات مرتبط

نظرات() 


کارت بازرگانی،مجوزی است که به دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی یا حقوقی -به موجب ماده ی 2 قانون صادرات و واردات مصوب دوم تیر ماه سال 1372 مجلس شورای اسلامی-اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.مطابق ماده ی 3 قانون صادرات و واردات ،هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یک سری شرایط خاص اخذ خواهد شد.بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراست،اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی یا ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.

مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی:
1-یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد(با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر،از اداره ثبت شرکت ها)
2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
3-دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده(تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)
4-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.
5-اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
6-سه قطعه عکس شش در چهار،جدید،تمام رخ ،ساده
7-ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
تبصره:دارندگان پروانه ی بهره برداری صنعتی،کشاورزی،معدنی،خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری،
اطلاعات و ارتباطات(ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه،از ارائه ی مدرک فوق معاف می باشند.
8-اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن.
-متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه ی کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1334 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1328 و قبل از آن با ارائه ی کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
9-داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
10-اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی فقط روی فرم الف قابل قبول است(با مهر امضای رئیس شعبه)ضمناَ حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتیکه روی فرم (الف)تایید شده باشد قابل قبول است.
-ارائه ی دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت روئت الزامی می باشد.
11-ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی ،به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ب-اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ج-اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)با امضای دوشاهد ذیل آن
12-ارائه ی اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست.(صنوف تولیدی دارای پروانه ی کسب مشمول این بند نمی گردند.)
13-ارائه کد اقتصادی جدید(اصل و کپی)و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.irو تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور
چند نکته:
*کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
*هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.
*برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.
*آدرس های درج شده در اظهارنامه ی ثبتی،مفاصا حساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری و با هم مطابقت داشته باشند.
*حضور متقاضی کارت در کلیه ی مراحل پذیرش و تحویل کارت الزامی است.

نظرات() 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو